Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

torsdag 14 juni 2012

Mormor upp i dagen?

Lika på många sätt. Men också en del olikheter har de, mormor och barnbarn.

Så lika att jag ibland lurar mig själv att jag känt Mirra mycket längre. Men det dyker upp egenskaper som påminner om att de inte är precis lika i allt.

Till exempel har Mirra nu talat om att hon gärna vill gosa en liten stund innan tränset åker på och hon står utan grimman. Quesa däremot är inte särskilt kelsjuk, jag tror att hon tycker att det är under hennes värdighet. Hon är ju en dam med mycket stor integritet, inget gosedjur.

Eftersom Quesa inte brukar vilja gosa, tog jag för givet att Mirra inte heller ville. Dumt. Men nu gosar vi varje gång innan tränsning.

Lika, och olika.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart alla ska få gosa! :)

Anonym sa...

Hei til dere alle og en spesielt stor kos til Mirra-mor!! <3
Det er moro å følge dere gjennom hverdagen og se utviklingen til både store og små. :O)Flotte bilder og fine historier!
I går kom Robin og hans nye kompis Timon "hjem" på sommerbeite, det var så koselig. Robin kjente seg igjen med en gang, men tittet litt etter Mirra i starten. Maja, Robin og jeg ønsker dere en riktig god sommer og så høres vi videre!
ps en forsinket bursdagsklem til Mirra!! Klem fra Tone.

Sandra sa...

Och Queso är mor sin upp i dagen då (Nästan i alla fall)
Jessica brukar säga att han blir förnärmad av allt pussande och gosande ibland. :D