Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

söndag 29 juli 2012

Skutt

Som jag nämnde härom dagen har Mirra börjat jobba igen efter semestern. Tänkte att det kunde vara dags att börja känna på hoppningen lite smått. Visst har vi hoppat över någon stock i skogen, men inget ordnat som kan liknas vid banhoppning.

Så därför släpade jag ut mitt fina och enda riktiga hinder på vallen (i brist på ridbana). Jag byggde upp ett litet räcke med galoppbom före och efter som hjälp. Detta tyckte Mirra var för mycket att hålla reda på. Visst tråcklade hon sig över, men hon var ganska skeptisk till upplägget.

Jag tänkte om, och nu tar vi det ännu lättare och mindre tills hon känner sig säker och glad. Det har blivit fina skutt med framåtbjudning över det lilla krysset flera gånger efter den halvknackiga starten. Så  det blir nog bra när vi har skuttat på ett tag.

Eftersom jag vanligen inte har någon medföljande fotograf när jag rider kan jag tyvärr inte bjuda på några actionbilder.

Litet och gulligt kryss i stillsamhet.

Inga kommentarer: