Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

tisdag 23 juli 2013

Semestergöra

Om man saknar sysselsättning en semesterdag kan man ju alltid släpa fram varenda läderpinal man samlat på sig genom åren. Tillsammans med en trasa och en burk läderbalsam så har man att göra en hel eftermiddag, kan jag lova.

Sysselsättning i solskenet.

Kvällen spenderas med att utföra ett dräktighetstest för hemmabruk på Mirra. När hovslagaren var här i fredags var det första gången på nästan två månader hela flocken träffades. Sammankomsten ledde till en ganska stimmig stämning. Quesa brunstade ordentligt vid åsynen av ynglingarna på besök från sitt bete. Även Mirra lyfte oroväckande på svansen. Jag hoppas att det bara var den allmänt uppsluppna stämningen som fick henne till detta, men vill försöka förvissa mig med hjälp av ett test. Så nu har jag dukat upp ett riktig litet minilaboratorium här hemma.

Inga kommentarer: