Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

lördag 22 februari 2014

Frisyrfunderingar

Inte så att grabbarnas avelsvärdering står för dörren riktigt än. Men det går fortare än man tror tills april är här. Så därför tänkte jag börja förbereda två lortiga unga herrar för den största dagen hittills i deras liv.

Har funderat länge på om jag ska klippa dem eller inte. Min förhoppning med klippningen är att istället för  fluffiga eller raggiga vinterpälsrester ska det ha hunnits fälla bort det mesta bleksnaggade till en blank vårkostym. Så jag har velat mellan kanske-små-raggig-men-fin-djup-färg och kanske-bleksnaggad-men-snygg-figur.

Lortig ung herre nummer ett.

Pelle bestämde, ovetandes, vinterpälsens öde. Eftersom han har skavt bort en ordentlig fläck fram på halsen mot boxväggen. I sina försök att nå så mycket som möjligt av varje rundbal som kommer in i stallet. Och så kan man ju inte se ut när man ska vara fin. Ska Pelle vara snaggad, så kan ju inte Bisko komma med ovårdad frisyr.

Lortig ung herre nummer två.

Alltså klippning för båda herrarna!

Inga kommentarer: