Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

söndag 24 mars 2013

Halt matte

Denna helg har bjudit på:

för Mirras del, arbete på volt i den sista snön. Mycket skare, vilket gjorde det hela ganska knöligt och inte särskilt harmoniskt. Samt ett nytt pass med testpiloten, där hon fick hoppa lite mer och skötte sig fint.

för pojkarnas del, visning vid hand på åkern och allmänt pyssel i lördags. Idag blev det lite styrträning. Träns, tyglar och svänga runt på gårdsplanen. Bisko, som har god framåtbjudning, tyckte inte att det var så konstigt att jag gick lite längre bak med ena armen över ryggen/manken och knatade på bra. Svängde bra åt ena hållet, lite stretigt åt andra men fattade poängen. Pelle tyckte till en början att det var konstigt att traska på framåt när jag inte befann mig i höjd med hans huvud. Efter en stund gick han på lite mer självmant och fattade också svängningslogiken rätt så bra.

Någonstans mitt i Pelles lilla träningspass blev han skrämd av något och lyckades med konststycket att stämpla min fot med både fram- och bakhov. En bit upp på foten, där ingen stålhätta finns, landade han. X 2, alltså.

Känner nu en tilltagande hälta och en blånande fot som inte uppskattar trånga skor. Japp, så är det att ha unghäst. Minst ett blåmärke rikare varje vecka.

Grabbarna uppskattade helgens sol.
(Paparazat från köksfönstret.)

Inga kommentarer: