Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

tisdag 29 april 2014

Övertid

I februari-mars trodde jag verkligen inte att jag skulle ha en fölmage att vakta i april. Igår passerades dag 335 av Mirras dräktighet, alltså "normaldräktighetens" längd. Brås hon på mormor, har jag sisådär en hel månad kvar att vakta fölmage.

I slutet av förra veckan svingade sig undertecknad vigt upp i stalltaket och monterade en liten webbkamera  ovanför Mirras halmade box. Så nu behöver jag knappt lyfta huvudet från kudden, bara öppna ett öga, för att ha koll på vad som händer i stallet nattetid. Från kamerans fågelperspektiv ser hon ut som en flodhäst i en låda.

Än så länge har jag alltså bara fått se en förnöjt mumsande flodhäst, men när det blir mer action i boxen återkommer jag.

Den blivande fadern. Liz Winterling.

Inga kommentarer: