Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

onsdag 14 december 2011

Olika taktik

Tränar lite lagom på vardagliga saker och ting under dessa vintermörka kvällar och morgnar. Som att inte trängas i grinden, gå utan kompis till och från hagen, kratsa hovar. Sånt som man behöver kunna här i livet alltså.

Kratsa hovar märks att de tränat på i Tyskland, tassarna lyfts snällt. Men när man vill protestera en liten aning, då väljer de olika taktik. Nispero försöker med finten jag-lägger-mig-på-knä-när-du-håller-min-framfot. Den manövern är jag väl bekant med sedan tidigare fölbekantskaper. Bisko kör mer på operation Liten (Snäll) Sprätthöna.

Mjuk Biskomule

Inga kommentarer: