Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

onsdag 28 mars 2012

Kalasfrukost

I natt blev halva stallet upp och nedvänt. Jag gissar att Pelle är ensam skyldig, nästan.

Pelle har antagligen på något sätt tagit sig ur sin box. Undersökt alla spännande pinaler, rullat ut fleecelindor och tuggat på dem. Rivit ut borstar och tvättsvampar. När han var klar med sin grundliga genomgång av allt roligt tyckte han väl att fler skulle få vara med på skojigheterna.

Då lyckas han pilla upp Quesas boxdörr. Hon tackar och tar emot genom att duka upp en all-you-can-eat-frukostbuffé mitt i stallet. Pelle blir trött av allt stökande och går in för en liten tupplur i Quesas box.

Så när jag tänder stallampan på morgonen ligger en yrvaken Pelle i fel box och Quesa står mitt i en höbal och tuggar förnöjt.

Vissa var ganska nöjda med morgonen. Andra, den som fick städa till exempel, var mindre nöjda.

Inga kommentarer: