Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

lördag 10 mars 2012

Månadsbild igen

Tiden bara  flyger fram. Nu var det visst ny månad igen = månadsbild.

Som jag nämnt en eller två gånger innan är det inte helt lätt att ta några snitsiga bilder i ett kvällsmörkt stall utan assistent.

Pojkarna har en tendens att ställa upp sig i en ostbågsliknande form, med den utsvängda mittdelen mot kameran, så fort jag backar undan för att knäppa ett kort. Sådär smickrande för figuren, kan jag tycka.

Backa kan jag i och för sig inte göra så långt, eftersom uppställninsplatsen har sina begränsningar. Därav de ibland avklippta öronen.

Håll till godo, månadens ostbågar!

Nispero

Bisko

Enligt min bristfälliga måttstock, på ett ojämnt stallgolv, har de bara vuxit en centimeter var sedan senaste mätningen.

Nispero: cirka 134 cm

Bisko: cirka 124 cm

Inga kommentarer: