Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

söndag 23 september 2012

Hopponny

Äventyret som vi gav oss iväg på idag innefattade fler färglada bommar än vad Mirra sett tidigare i sitt liv (tror jag).

Vi styrde kosan till en liten träningstävling. Mirra uppförde sig som en riktig tävlingsponny. Snäll att lasta in och ut, lugn som en filbunke bland alla andra hästar och duktig vid på/avklädning.

Både framridning och bana var inomhus. Det verkade inte bekomma Mirra fastän vi hitills bara har varit i ridhus en gång (på premieringen och då red jag ju inte).

Framhoppning började lite lojt. I sakta mak rev vi det lilla räcket på 50 cm. Men när hon sedan fick hoppa de röda och vita "sockerbitarna" bjöd hon bra och fick till fina språng.

Inne på banan kändes hon ibland lite undrande men gjorde lydigt det jag bad henne om. Vi lyckades hålla galoppen runt hela den lilla 60 centimetersbanan. Visserligen fel galopp i en del svängar och jag kände mig lite flaxig, men på det hela taget var hon riktigt duktig. Det var trots allt första gången vi tog oss an en bana, bland annat innehållande en grisrosa oxer.

Alltså, nöjd med lilla hopponnyn och dagens äventyr!

 
Här joggar vi av efter väl utfört uppdrag.
Det blev tyvärr inga hoppbilder i det mörka ridhuset.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul med hoppning :) Är det fler tävlingar inplanerade?

Sandra sa...

Duktig häst och ryttare, och Så fin hon är!