Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

torsdag 27 september 2012

Upp-och-ner


Så här kan det se ut på morgonen om matte kvällen innan missade att boxdörren inte gick helt i lås. Mirra roade sig under natten med att vända V A R E N D A tunna, spann och bytta upp-och-ner.

Jag blev lite orolig att hon satt i sig en massa torr betfor och luzern under sitt nattliga äventyr. Nu ikväll red jag ett kort pass och hon var oförskämt pigg. Fulladdad med energi, antagligen efter sin djupdykning i havretunnan.

Mirra sneglade suget mot den nystädade foderhörnan innan hon gick in i sin box för natten. Men nu kollade jag hennes boxdörr två gånger innan jag släkte lampan. Ingen mer nattbuffé här inte!

1 kommentar:

Patricia sa...

Ja det ska krävas en haflinger för sådana äventyr!