Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

måndag 3 september 2012

Storshopping

Betade av en grej på hästönskelistan, modell större.

Eftersom jag sedan denna tiden förra året råkar ha utökat flocken ordentligt kände jag ett mycket större behov av egen transport. När man bara har två pensionärer som inte gör så fasligt många utflykter per år, klarar man sig ganska bra med att låna och hyra transportmedel.

Men nu är ju tanken att vi ska komma ut lite mer, på både det ena och det andra. Därför slog jag, för ett par veckor sedan, till och inhandlade en alldeles egen transport.

Kraven var:
panikbommar som går snabbt och lätt att fälla utifrån
boggi
fronturlastning

Begagnad Kylingekärra i fint skick dök upp och jag susade till Värmland och hämtade hem.

Eget vrålåk.

Inga kommentarer: