Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

söndag 18 november 2012

Privatlektion

I måndagskväll tog jag med mig Mirra till det närbelägna ridhuset. Helen som driver anläggningen hade fått ett återbud till en av sina privatträningar och undrade om det passade oss att komma. Vi hade bara dagen innan pratat om Mirra och Helen tyckte att jag kunde komma förbi vid något tillfälle  och känna lite försiktigt på några hinder.

Det blev ett bra pass, där jag fick en del nyttiga tips i markarbetet. Mirra har ganska stor skillnad i styrka på vänster och höger sida. Helen hade en bra liknelse om att köra skottkärra snett och råd om hur vi tränar vidare med oliksidigheten.

Hon tyckte att Mirra svarade bra och förstod systemet.

Hoppningen bestod mest av travhoppning för att Mirra skulle hinna med sig själv och inte stressa.

Nästa träningstillfälle är inte inbokat, men förhoppningsvis ska det inte dröja alltför länge.

Tråkigt nog finns inga bildbevis från måndagens träningsäventyr.

Inga kommentarer: