Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

torsdag 10 januari 2013

Bytt upp

Ja, just det, det var så sant.

Vi har ju ett ännu vråligare åk nu. Gick och vann mig ett sprallans nytt släp i höstas. Jag vet, det är så´nt som inte händer!

Men totar man ihop något åt det här hållet:
Hästen färdas med fransk klass och stil
säkert och bekvämt mil efter mil.
Fautras ger hållbar och robust elegans,
hästlivet på vägen går numera som en dans.
och svarar rätt på ett gäng frågor, kan det faktiskt hända att man blir ägare till ett alldeles eget Fautras 1,5-hästarssläp.

Nu provåker och lastar vi för fullt. Har till exempel aldrig haft step-up och dörrar förrut. Kanske behöver jag ändå ha möjligheten att köra två samtidigt. Får utvärdera och se, men roligt är det hur som helst.

Bisko och Assar inspekterar gårdens fräschaste vrålåk.

3 kommentarer:

Patricia sa...

Näe, men fy vad roligt!! Jag försökte mig också på att vinna ett sådant. Grattis!!! :D

Sandra sa...

Men SKICKLIGT! Grattis!
Vilken stor framdörr. Är det det meningen att man ska step out också?
1,5 hästar alltså... Är den smal? Vad tycker hästarna?

Unknown sa...

Stort Grattis till nya vrålåket :D